Playcraft HTML5 Game Engine

2012. október 30. javascript html5 komment hozzászólás

playcraft-optimized.jpg

Megérkezett a béta meghívóm Playcraft game engine-hez. Régóta követem a projektet, anno gamecore névre hallgatott. Történt tehát egy átnevezés, namespace váltás és mögé rittyentettek egy új oldalt is. Jelenleg a 0.5.3-as verziószámnál járnak. Meglepő módon, játékfejlesztésre van kihegyezve az egész. Közel sem production ready, hiányoznak fontos komponensek, de jópár hasznos már elérhető. Leírások szerint Component-Based Development irányelvet használjunk, ezzel robosztusabb játékok esetén is könnyedén újrahasznosítható és átlátható kódbázist kaphatunk.

Kicsit hasonlít az álltalam preferált PhoneGap projekthez, amivel html, css és javascript segítségével írhatunk alkalmazásokat, amit azután több mobil platform alkalmazásaivá tudunk fordítani. Itt az azonos kódbázisunkat iOS, Android, Facebook és webes platformra tudjuk fordítani.

Ki kell emeljem, van valós idejű monitorozás, debuggolás célból, ami eszméletlen jól működik, pár sor kóddal aktiválható. Beépített fizikai motor, animáció kezelés, entitás kezelés, garbage collector, stb. A teljes listát, a leendő fejlesztésekkel itt tudjátok elérni. Van egy sejtésem, hogy nem marad open source sokáig, talán üzleti modelt is kap hamarosan? :)

Elérhető 4 demo alkalmazás, amit ennek segítségével írtak, ebből kiemelnék egy platform játékot és egy standard asteroid fightert. Éppen az alapok elolvasásán vagyok túl, valami hasonló példa alkalmazást összedobok én is hamarosan.