Így spórolok

2013. április 29. selfnote komment hozzászólás

Elkezdtem spórolni. Ha most az a kérdésed mire, akkor hülye vagy. Megérzésem szerint idáig sem szórtam a pénzt, de rájöttem, hol tudnék súlyos forintokat megspórolni a pénztárcámnak. Az írás részben reflektálása és továbbgondolása a kiszámoló posztjára.

Rengeteget vásárolunk csajommal, más és más helyeken. Első sorban itt az élelmiszerekre gondolok, mindig szakaszosan töltjük fel a hűtőt. Azt találtam ki e helyett, hogy 2 hetente tartok egy nagy bevásárlást - célszerűen egy nagyobb hipermarketben ami nem Tesco (sok alternatíva nem maradt) - amiben megveszünk minden tartós élelmiszert. Ez némi előretervezést is igényel, a tervezett ebédeket, vacsorákat össze kell írni. Ha az alapanyagok otthon vannak, lehet variálni a sorrenddel. Nem vagyunk gasztrónácik, fagyasztott húst felolvasztva is ízlik nekünk. Ezzel a lépéssel rengeteg éjjel-nappali vásárlástól kíméljük meg magunkat. A fix időponthoz könnyebb alkalmazkodni, lehet számolni vele. Nem utolsó sorban egyszerűbb rögzíteni YNAB-ben.

Nem mellesleg hozott étellel még többet tudok félretenni, mert a helyi éttermek vagy drágák (kör) vagy nevetségesen rossz körülményűek (kis) a helyi viszonyokhoz képest.

Hétköznap így csak kenyeret, tejet kell vennem, amit a helyi, feltűnően olcsó péktől vásárolunk. Kapásból rávágnám, hogy olcsó húsnak híg a leve, de ez az egyetlen kenyér ami nem romlik meg a 3. nap és kezd penészedni, nem festett barna, ráadásul finom paraszt kenyér.

Ez még mindig nem nagy felfedezés, de azt találtam ki, hogy figyelni fogom az árakat. Ez számomra új dolog. Na nem azért mert imádom a pénzt égetni, hanem mert nem vaciláltam a 390 és 400 forintos piroska árak között. Most, hogy jelenleg 670-ért árulják ad okot a gondolkozásra. Itt említeném meg, kb 1 hónapja akciózta az Auchan a piroskát újra 400 volt, azonnal betettem a kosárba 18 darabot. Nem voltam ezzel egyedül, láttam aki 50 darab körül vásárol. Lehet neki volt igaza. Sok volt? Igen. Mennyit spóroltam? 16 x 270 forintot nagyjából, amennyiért most venném a piroskát. Szóval valójában nem csak az ár figyelés, hanem a jókor nagyobb mennyiségű vásárlással tudok spórolni. Ez lassan kezd olyan lenni, mint a spar(?) lidl(?) aldi(?) reklám, csak több igazságtartalommal.

Ugyanez igaz a ház körüli dolgokra. Találtunk csomó boltot, ahol ugyanazok a termékek rendre olcsóbban elérhetőek mint nagyobb multikban, ezért visszajárunk. Ezeket a bevásárlásokat fixen havonta 1x kell megejteni, itt ugyanis számít már az üzemanyag ára is. Ekkor 1-2 hónapra elegendő wc papírt, zsebkendőt, tisztitószereket, szappant, sampont, stb. összeszoktunk vásárolni. Sőt mosószerből a legnagyobbat vesszük 10 kg, mert az legalább 3 hónapig kitart.

Az autót 10%-nál teli tankolom. Így könnyen tudom mérni, mennyit haladtam egy tank benzinnel, ösztönöz, hogy még tovább kihúzzam egy feltöltéssel. Pesten 30 forintos eltérések vannak a kutaknál, kis kerülővel duplán megéri olcsóbb helyen tankolni. Tegnap 391 volt a 95-ös üzemanyag. Belvárosban 415-ért láttam. 45L x 25 ft. 1100 forint zsebben.

Bár ahogy már kiemeltem előbb, nem szívlelem a Tesco hipermarket lánc hazai képviseletét, valószínűleg rá fogok szokni a házhoz szállításra, mert így időt spórolhatok meg hosszútávon. Remélem a konkurencia is élni fog az internet erejével és kialakítja saját házhoz szállítását

Ezek jutottak eszembe most, így spórolok én. Te, hogy spórolsz?

süti beállítások módosítása